eufit logo Eufit kártya

Módosítva: 02-06-26

EU tervezés
EU stratégia
Megvalósítás
EU jövôkép
Értékelés




EU tapasztalatok

EU tervezés

Mottó: A tervezés annyival több a cselekvésnél, hogy az ember elôbb gondolkozik...

Ahhoz, hogy eredményesen tervezni tudjon, két oldalt kell ismerni: egyrészt a környezetet, másrészt helyzetértékelést kell készíteni saját vállalkozásáról. Az EU felkészülés szempontjából mindkét tekintetben figyelembe kell venni olyan sajátosságokat, amelyekre eddig esetleg nem is gondolt. Ellenôrizze le!

Maga a tervezés sem hajtható végre a szokásos módon: ha belenéz, hamarosan meglátja, hogy mekkora választékot lehet és célszerû figyelembe venni ahhoz, hogy megtalálja a saját maga számára legmegfelelôbbet. A benchmarking ezek közül csak az egyik – mostanában széles körben elôszeretettel – alkalmazott módszer.

Mindenesetre, minden terv addig és csak akkor ér valamit, ha ezt a cég konkrét adottságai alapján sikerül konkrét felkészülési programmá is átalakítani. Próbálja meg velünk!

Az EU-vállalkozói környezet

A vállalkozás a gazdaságszervezés hagyományos nemzetgazdasági rendszerében a mikroszféra része…

EU vállalkozói környezet

EU-helyzetfelmérés

Értelmezés: a vállalkozás adottságainak és lehetôségeinek a feltárása abból a szempontból, hogy:

  • az EU-környezetben érvényes piaci, szabályozói követelményekhez és az intézményi kapcsolatokban szükséges feladatokhoz képest mennyire felkészült,
  • hol tárhatók fel problémák, hiányosságok,
  • milyen konkrét feladatokat kell megállapítani, kijelölni az adottságok javításához, és
  • a lehetôségek jobb kihasználása érdekében.

Eszközök, célszerû tanácsok:

  • Hasznos a vállalati EU-tükör készítése: ismeri ezt a módszert?
  • Ismeri-e a vállalkozása erôsségeit, ill. gyengeségeit? Elemezze és azonosítsa SWOT elemzéssel!
  • Ismeri az EU-tesztet?
  • Vizsgálja meg: hol, milyen területen kell módosítani az eddig megszokott módszereket?
  • Próbálja megállapítani a szakmára (ágazatra) általában jellemzô problémákat és ehhez képest azonosítsa saját problémáit.
  • Tanácsos fontossági sorrendet (ill. prioritásokat) megállapítani a problámák és a végrehajtandó feladatok tekintetében egyaránt: ismeri saját prioritásait?
  • Eldöntendô: a vállalkozása képes-e alakítani az üzleti környezetét (ha igen, hol, milyen kapcsolatokban), vagy alapvetôen alkalmazkodnia kell ahhoz?

EU-helyzetfelmérés

EU tervezés

A vállalati tervezés szerepe és lehetôségei az EU korszakra való felkészülésben, néhány példával illusztrálva

EU tervezés folytatás

Benchmarking

A fogalom jelentése:
a vállalatvezetésnek az a szemlélete és módszere,amelynek során az adott szakmában,ágazatban,illetve adott probléma,feladat megoldásában sikeresnek számító cég által kifejlesztett problémamegoldást igyekeznek átvenni,alkalmazni.

Benchmarking

EU felkészülés

A vállalkozói EU-felkészülés komplex értelemben egy tipikusan három szakaszból álló folyamat:
  • stratégia kialakítása és megfogalmazása
  • operatív feladatok elvégzése
  • vállalati E -jövôkép készítése,illetve a felkészülés során tervezett/elvégzett intézkedések beépítése a vállalkozás jövôképébe.

EU felkészülés

cde-dce

Acrobat Reader

Konferencia-körút Bánátban

Egyesületünk január 21-23.-án szoros programban egy bánáti konferencia körúton vett részt.

Évadnyitó konferencia

Január 24.-én tizenegy európai országból 20 vendéggel 340-en hazai kisvállalkozóval többségében tagunkkal tartottuk meg az SME-Unionnal közös konferenciánkat a Hotel Mercure Budaban.

Megalakult az SME-Central

Megalakítottuk az SME-Centralt a Kis- és Középvállalkozók Közép-európai Szövetségét, melynek ügyvezetését Egyesületünk adja az elsô évben.

Régebbi híreink